Velkommen

Dette er et sted hvor jeg forsikrer mine kjære at jeg fremdeles er i livet og har det strålende bra. Om du verken er en venn eller familiemedlem kan du jo kanskje lære om hvordan det er å leve i en 18-årings hode? ENJOY!

13. sep. 2011

Smått med oppdatering

Da var ferien over.

Trist, men sant. Ikke mye har skjedd siden i går. Forberedelser til søster'n min sin konfirmasjon er i full gang, kun en uke til nå, vennen! Så var det bare å finne ut hva man skal gi... Hva gir man sin søster som har mer penger enn seg selv? Vel, får bare håpe at jeg kommer på noe lurt (har noe i tankene, men kan jo ikke snakke om det her).

Vi hadde allerede en kjempe fin feiring i Bergen i sommer hvor vi fikk hatt vår familie-del av hendelsen. Jeg fikk aldri fortalt om det, så her er et lite sammendrag!

Som sagt var feiringen i Bergen, hos mormor og morfar som tradisjonen skal ha det til. Vi begynte med en liten samling oppe i deres leilighet mens det i all hemmelighet ble forbered mat nede i den lille salen.

 Det var ganske merkelig å ha de to familiene samlet, men en gledelig forandring. Været strålte godt og lovet en fin kveld. Norge-sommer-varmt ble det også, så jeg fikk høre noen kommentarer om at det var deilig å ikke være nødt å vandre i et telt av en bunad. Personlig elsker jeg bunader, men jeg har vel kanskje ikke godt rundt med det nok.

Så ble vi sendt ned og foret med herlig mat og drikke.
Taler ble holdt og latter delt. Gode minner brakt frem og andre litt mer pinlig for konfirmanten selv, men det overlevde hun!

Taleren med de ofte mest pinlige innslagene: moren
Konfirmanten selv kommer med flotte punkter!
Onkel setter igang
Tante kommer med pene ord
Ste-farmor slår til! Selv uten tradisjonelt dikt :)
Så sluttes det med stefaren
Så kan jeg vel slenge med litt ekstra bilder og små fortellinger.

Lille-frøkna selv. Nydelige jenta mi :)
Spilte for henne, hadde ikke notestativ, så vi improviserer: Menneskelig stativ!
Tror vi har vært 'litt' for mye i Korea nå....
Ett millisekunds alvorlighet. Brakk rett etterpå!
Sånn så nå heksa selv ut. Hadde litt lengre hår enn nå.
Det var det for denne gang. Ha en fortsatt fin uke!
Helena

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du vil si din mening! Svarer tilbake så fort jeg kan og alle blir svart :)