Velkommen

Dette er et sted hvor jeg forsikrer mine kjære at jeg fremdeles er i livet og har det strålende bra. Om du verken er en venn eller familiemedlem kan du jo kanskje lære om hvordan det er å leve i en 18-årings hode? ENJOY!

24. juni 2012

Bursdagbarnets Ønskeliste!

Hei, småfolk!


Denne lille frøkna har bursdag snart og fyller så mye som 18 år. Noen ganger føler jeg meg mindre enn fem og andre ganger som om jeg burde få frem stokken og den eldgamle klagende stemmen. Men så har det seg slik at det er noen som vil vite hva jeg ønsker meg for denne store dagen.

Jeg er ikke interessert i en bil, merkeklær eller -sminke, men det håper jeg dere har skjønt for en stund siden. Men en ting jeg virkelig er glad i er fotografi. Derfor er det kanskje ikke så vanskelig å tenke seg at jeg ønsker meg noe relatert til det.

Her er ønskelisten i rekkefølge etter hvor mye jeg har lyst på det. Ta det med ro, jeg blir glad for alt ;)

  • Førerkort.
    • Det koster mye å ta lappen, så da er det alltid nydelig å få litt økonomisk hjelp til å få fullført det.
    • Jeg har sjekket rundt og det er ikke mulighet for meg å ta lappen i militæret, så det er synd.. Men jeg skal få gjort det mens jeg er her i Norge i hvert fall!
  • BlackBerry Bold 9780
    • Jeg trenger en ny mobil og er ikke noen fryktelig stor fan av iPhone. Jeg tenker meg mye heller en BlackBerry som jeg har hørt skal være stabil og en å stole på. I tillegg trenger jeg å ha et godt tastatur som jeg kan skrive ordentlig med.
    • Inkludert er funksjonen med email og vanlig meldinger som jeg har lyst på. Linken ovenfor fører til en anmeldelse om den spesifikke modellen. Det trenger ikke nødvendigvis være nøyaktig den, men jeg vil gjerne være med om du vil gi med en ny mobil telefon.
  • Objektiv til kameraet.
  • Natural Density (ND) filter.
    • Det er et helt fantastisk filter, men det koster.. Her er en link til forskjellige steder som selger. Prisen varierer fra 500 til nesten tusen kroner.
  • Polariserings filter.
    • Jeg fikk et i fjor, men så oppstod et problem og jeg måtte få nytt objektiv. Dette har større diameter, som gjør at jeg trenger et nytt polariserings filter. De koster over en tusenlapp, men det er verdt det. HER er et eksempel.
  • Adobe Photoshop
    • Da jeg først begynte med fotografi før vinter og vår siden fikk jeg Adobe Photoshop Elements 6, noe som jeg har elsket siden det.
    • Men det har seg slik at det ikke kjører for Mac. Så det betyr at jeg trenger en som går til denne her.
    • Jeg er ikke kresen på hvilken Photoshop. Det kan være Elements eller CS. Så lenge jeg kan redigere er jeg fornøyd :)
  • Abonnement på Digital SLR photography
    • Jeg har allerede fått bladene dems i et år, og jeg syns de er fantastiske! Jeg elsker å lese hva de skriver om bilder, teknikker, nytt utstyr og hvordan ikke miste skjorta mens du prøver å få tak i nye ting.
    • Det har kostet en del å få det utenfor Europa, men nå som jeg flytter hjem blir det jo billigere. Hurra!
  • BBC Sherlock sesong 1 og 2.
    • Et britisk TV-show som jeg aldri kan få nok av å se på ;)
  • Doctor Who, sesong 4.
    • Et annet britisk show som har sprengt hodet mitt gjennom alle episodene. Min favoritt sesong er den fjerde, så da er det jo greit å ønske seg det!
  • Gavekort til bokhandel
    • Jeg elsker bøker! I det siste har jeg fått veldig sansen for faktabøker og biografier.
  • Gavekort til iTunes/musikkbutikk.
    • Musikk kan jeg aldri få nok av. Listen over sanger jeg vil ha er lengre enn lang, men pengene rekker ikke like langt.
  • Spotify Premium
    • Spotify er noe som jeg bruker ofte, men ingenting er bedre enn når du kan ta med deg musikk overalt, selv det du ikke har kjøpt!
    • Det er så mye jeg har lyst på, men da trenger man jo å få kjøpt det. Med Spotify Premium trenger jeg ikke kjøpe alt, men lage spillelister som jeg kan høre på overalt, 24 timer i døgnet, 7 dager i uken ;)
I think that's just about it!
If I remember something else I'll update it and give you guys a notice. Yup! Der byttet jeg over til engelsk, gitt! La ikke merke til det en gang.. Søren, jeg burde få things straight before jeg flytter hjem igjen. BLARG! Der var den igjen, du. Vel, ønsk meg lykke til med å få orden i hodet!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du vil si din mening! Svarer tilbake så fort jeg kan og alle blir svart :)