Velkommen

Dette er et sted hvor jeg forsikrer mine kjære at jeg fremdeles er i livet og har det strålende bra. Om du verken er en venn eller familiemedlem kan du jo kanskje lære om hvordan det er å leve i en 18-årings hode? ENJOY!

16. juni 2012

Japan

Hei, folkens!

For en fryktelig dårlig blogger jeg har vært igjen.. Derfor har jeg tenkt å gjøre det godt igjen med masse bilder og litt skriving fra Japan turen familien hadde!


Tydeligvis noen kjente statuer eller ansikter i Japan. Etterpå så jeg dem overalt.

Vel, jeg ville løyet kraftig om jeg sa vi sjelden var på Starbucks. Det er ikke vanskelig å gjette seg at det er familiens favoritt café. Pauser og måltider ble holdt hos forskjellige steders Starbucks, men vi skulle alltid ha noe.

Før vi har fått satt igang Sukiyakien. Det var himmelsk godt! Skulle ønske jeg kunne spise det hver dag. Dyppe det herlige kjøttet i egg sammen med nudler, grønsaker og annet godt. Mmmm!

En kveld gikk vi i en liten bakgate i Kyoto, hvor det var fantastisk koselig! Vi fikk den anbefalt av en norsk familie som bor i Japan, så vi var sikre på å få opplevd noe utrolig.
Lyder, mennesker, lukter og dekorasjonene var helt uvant, men vi likte det alle sammen. Så mye se, så mye å oppleve!

Oss utenfor det Gylne Tempelet. Mamma hadde vært der en gang før for mange år siden, så det var enda mer spesielt for oss. Jeg kan ikke få ordentlig sagt hvor merkelig, men deilig det var. Nydelig natur fylte bare på det gode minnet.

Vi besøkte en del templer mens vi var her, men det første vi var ved var dette. Jeg husker ikke hva det heter, men det er egentlig ikke så viktig for min del. Det var på kvelden etter at vi hadde spist den herlige sukiyakien og mamma hadde lyst til å gå litt rundt før vi kom tilbake til hotellet. Det endte med at vi gikk innom et tempel. Det var helt stille og rolig. Ingen som skrek om at vi måtte kjøpe ditt og datt, ingen som løp rundt i iver, ingen køer eller mennesker å passe på å ikke gå på. Bare oss og noen få til. I tillegg har japanerne sine nydelige papp-lanterner. Jeg elsker dem, de er helt vanvittige rolige.

Vi var alle glade for at vi hadde vifter mens vi gikk blant de mange templene. Vi var ganske heldig med været sådan. Bare sol og litt vind innimellom, noen ganger ikke nok. Flott sjanse til å få frem brunfargen!

Mamma og ste-faren vår. Jeg kommer til å savne dem når jeg flytter ut.. Takk for en fantastisk tur sammen :')

Axel demonstrerer for Benedicte hvor nyttig det er med et eller annet på tempelet. Det var veldig viktig for at plankene ikke skulle råtne. En slags takrenne.

Oss utenfor det gamle hjemmet vårt! Så utrolig merkelig det var å være der. Gå gatene jeg visste at mamma hadde rullet meg i barnevogn før. Parken hvor jeg hadde lekt, huset jeg hadde sovet, spist og laget tull i.

Paraplyer som får mønster på seg når de blir våte!

Axel. Fordi vi var alle i så godt humør ;)

I parken hvor jeg pleide å leke som liten.. 

Må vel ha med et lite bilde av Benedicte også, eller hva?

Mamma forsøker å balansere paraplyen i regnet mens hun tar bilde av Benedicte.

I et tempel mellom Yokohama og Tokyo var det utstilling av bonsai trær. Jeg mener å huske at det var et tempel til ære for keiseren (emperor) på den tiden. Det er veldig vanlig å ha seremonier der, som blant annet bryllup og dåp. Vi så begge deler den dagen! Så høytidelig.

Smil!

Familien på vei til det tempelet nevnt ovenfor. Er det ikke nydelig?

Travleste gaten jeg noen gang har gått gjennom! Var så fokusert på å ta vare på tingene mine, at jeg klarte ikke å få med meg alle butikkene, men du det var mye merkelig!

Noe sier meg at de liker Batman?

Batman og andre merkelige klær man kunne få tak i.

De voksne bestemmer seg for hvilken gormét gate-burger de vil ha.

Får vel ha et bilde av meg også da?

Det var turen vår i bilder!
Vi hadde en fantastisk tur, som jeg egentlig ikke helt klarer å beskrive med verken bilder eller ord. Jeg er utrolig glad for at vi fikk dratt dit og opplevd dette sammen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du vil si din mening! Svarer tilbake så fort jeg kan og alle blir svart :)