Velkommen

Dette er et sted hvor jeg forsikrer mine kjære at jeg fremdeles er i livet og har det strålende bra. Om du verken er en venn eller familiemedlem kan du jo kanskje lære om hvordan det er å leve i en 18-årings hode? ENJOY!

29. mai 2012

Det var en blogger her en gang

Hei, verden!

Mange ganger har jeg forsøkt å få skrevet et dugelig innlegg til dere, men noe kommer alltid å ødelegger. For øyeblikket sitter jeg i skolebiblioteket fordi jeg venter på at en lærer skal bli ledig. Hadde han bare tatt seg 10 sekunder av timen sin til å skrive under på et papir hadde jeg allerede vært på bussen hjem, men noen folk er for trangsynte for sitt eget beste. Du kan vel tenke deg hvor glad jeg er i øyeblikket?

For å ikke ødelegge dagen din, som forhåpentligvis er mye bedre enn min egen, skal jeg holde munn om den saken og komme meg videre. 

Noen oppdateringer:
Jeg kom ikke inn i musikktroppen. Det knuste meg da jeg først fikk vite det, men jeg har reist meg som en føniks av asken. Jeg er på venteliste i reservetroppen, så det er et lite håp, men for å være realistisk: Hvem har audition til Garden og takker nei etterpå? Sannsynligheten er farlig liten.. I mellomtiden tar jeg det som en lærdom.

Eksamnene er ferdige! For rundt to uker har jeg ligget rundt og davet med god samvittighet. Jeg har ingenting å studere til, ingenting å uroe meg over (i nærmeste fremtid i hvert fall), og det er sommer! Det beste synes jeg er å vite at andre fortsatt må gå på skolen, har lekser å holde dem oppe om natten, eksamner å lese til, ting å uroe seg over. Slemt tenkt, men etter alt jeg har vært gjennom de siste to årene fortjener jeg å virkelig kose meg med hvilke tanker jeg vil.
Jeg er ikke helt sikker på hva jeg skal foreta meg for å være ærlig. Da jeg satt og leste til eksamnene skrev jeg liste om hva jeg hadde lyst til å gjøre i stedet for slik at jeg kunne gjøre det når jeg faktisk hadde tid. Jeg har gjort noen av de tingene, men ikke alt virker like fristende nå som jeg vet at jeg kan gjøre hva som helst. I tillegg har jeg presset om for mye tid. Fra mange kanter har jeg hørt at jeg må nyte denne tiden! Det er den eneste jeg kommer til å få på veldig lang tid. For å være ærlig med dere, er det ganske skremmende. Å vite at denne tiden her burde jeg bruke på best mulig måte. Men på hva?! Hva er godt nok? Hva er fristende nok til å nytes?

På fredag er jeg offisielt ferdig med IB! Jeg kan ikke glede meg nok! Bilangual Diploma. Tenk på det. Jeg har tatt både Englesk og Norsk som morsmål i tillegg til å ha det som fordypningsfag. Det har vært slitsomt, men verdt det. Jeg liker litteratur. Så mye kunnskap, fortellinger, personligheter, små tanker som deles på disse sider. Jeg må innrømme at nå som jeg er ferdig virker det bare enda mer spennende, men da jeg holdt på med det skal jeg love deg det ikke var en dans på roser.
På fredag får vi en hel seremoni, hvor skolen og foreldre kommer. Slideshow med babybilder til nåtid, fine taler, en video som jeg holder på å lage med en annen. Jeg gleder meg!

Snart er det ball. På kvelden samme dag har vi skoleball. Seniorene, oss, har satt i stand hele greien og jeg er utrolig spent på hvordan det kommer til å gå. I dag har jeg brukt morgenen på å kutte ut stjerner til fingrene har blitt numne. Kjole har jeg allerede kjøpt da jeg var i Norge. Den er nydelig. Gull-stoff og lang med en rift langs høyre side med kun én skulder. Bare vent, jeg tar med kameraet, så det blir mange bilder å vise dere etterpå. Spørsmålet blir da om det blir noen bilder av meg. Det finner vi ut ;)

Men nå er fingrene slitne igjen og magen rumler. Lunsj-tid! Håper dere har en flott uke :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du vil si din mening! Svarer tilbake så fort jeg kan og alle blir svart :)