Velkommen

Dette er et sted hvor jeg forsikrer mine kjære at jeg fremdeles er i livet og har det strålende bra. Om du verken er en venn eller familiemedlem kan du jo kanskje lære om hvordan det er å leve i en 18-årings hode? ENJOY!

14. mars 2011

π-day! (Pi)

I dag er en stor mattedag, pi dagen!


Jeg er ikke en stor fan av matematikk, men en dag kan man alltids feire. Så om man leser datoen i dag på koreansk (eller helt sikkert andre typer måter også) får man 3.14 (14. mars). Det er jo litt stilig eller hva?

I tillegg er det White Day her i Korea.
Det er nesten som Valentine's bare at jentene skal gi guttene godteri. På Black Day (som kommer senere) skal guttene gi til jentene. Har ikke kjøpt noe til Donald av flere grunner, men kan informere om at på neste lørdag har vi vært sammen i et halvt år :D ! Kjempe stas!


Tilbake til den originale feiringen kan jeg legge til en video fra YouTube som er skikkelig stilig. Jeg synes i hvert fall den var ganske så interessant. Håper dere også vil like den :)



Men nå må jeg tilbake til matteleksene mine, så da snakkes vi senere! :)
- Helena

3 kommentarer:

  1. Hei Helena

    Morsomt med en Pi-dag. Har aldri hørt om den før. Ellers er det alltid søtt med dager for å ta vare på hverandre, selv om det beste er å gjøre det litt hver dag også!!!

    ....og hver dag du kommer med en bloggspot, er en dag du tar vare på oss som følger med på livet ditt!!!

    Kos og klem fra pappa

    SvarSlett
  2. Morsom du er, pappa :)
    Joda, jeg prøver så godt jeg kan, men som de fleste (og i hvert fall mitt) sin største prioritering nå er at jeg fokuserer på skolen og så det sosiale enn å leve livet på nett. Jeg skriver i vei når jeg har tid og når jeg har noe viktig å si! Kan jo ikke bare ploppe ut med det ene og det andre?

    Ta vare på dere er noe jeg alltid vil, det håper jeg du vet? :)

    SvarSlett
  3. Og vi vil gjerne ta vare på deg også - sånn er det å være familie. ...med kjærligheten som jeg vil gi til deg og som du kan gi videre til dine barn en dag :-)

    Ha en hyggelig dag da barnet mitt!!!

    SvarSlett

Takk for at du vil si din mening! Svarer tilbake så fort jeg kan og alle blir svart :)