Velkommen

Dette er et sted hvor jeg forsikrer mine kjære at jeg fremdeles er i livet og har det strålende bra. Om du verken er en venn eller familiemedlem kan du jo kanskje lære om hvordan det er å leve i en 18-årings hode? ENJOY!

10. mars 2011

HEY, THERE!

Hallo, store og små!


Nå har jeg akkurat fullført to viktige fremføringer på både norsk og engelsk. Det kalles IOP (Individual Oral Presentation) og 25% av karakteren min blir brukt på den. Så den siste måneden har vært litt hektisk i tillegg til at jeg har økonomi og matte fordypningsoppgaver som jeg holder på med, så ingen kan si jeg ikke har nok å ta tak i!

Men det føles deilig å endelig være ferdig med det :)
Nervøsiteten var på topp i dag fordi jeg skulle fremføre det foran den engelske klassen min, foran både norsk og engelsk lærerne mine i tillegg til å bli filmet. Dette skulle bli interessant. Heldigvis for meg gikk det ganske bra. Klassen var et engel publikum, fikk noen skikkelig tricky spørsmål av læreren min på slutten, men jeg overlevde! Etterpå fikk jeg mange fine kommentarer om hvor flink jeg var. Læreren roste meg faktisk også! (Han er litt streng, så ros fra ham er et godt tegn!) Det som jeg fikk spesielt ros for var at selv om det var på et annet språk kunne de klare å få med seg noen av tingene jeg snakket om. Litt glad for den :)

Men nå er  det tilbake til ordinære lekser og hverdagen. Til helgen håper jeg på å få feiret på en eller annen måte. Foreløpig planlegger vi pizza-film-spill-kveld :) Kan ikke vente!


Da snakkes vi senere, folkens!
- Helena

2 kommentarer:

  1. Kommunikasjon er en av de viktigste ferdighetene å trene opp.

    Tenk hvis du ikke klarer å si det du vil? Hvordan skal andre vite hva du mener, og hvordan skal du få andre til å gjøre det som passer deg?

    Og enda vanskeligere og viktig er det når du skal snakke fremfor mange mennesker. Hjertet er i halsen. Vil jeg dumme meg ut? Klarer jeg å virke overbevisende nok? Hvis kroppsspråket sier noe annet enn det munnen gjør, stoler man på det kroppsspråket ditt kommuniserer. Så gratulerer med en god fremføring!

    fra en pratesyk pappa.....

    SvarSlett

Takk for at du vil si din mening! Svarer tilbake så fort jeg kan og alle blir svart :)