Velkommen

Dette er et sted hvor jeg forsikrer mine kjære at jeg fremdeles er i livet og har det strålende bra. Om du verken er en venn eller familiemedlem kan du jo kanskje lære om hvordan det er å leve i en 18-årings hode? ENJOY!

8. apr. 2011

GENERELT

Jeg kommer ikke på noe spesielt jeg kan skrive om i dag, så da blir det generelt om dagen og meg.


I går fikk jeg gjort en god del lekser. Det hjelper mye å sette opp en liten plan for de neste dagene. Da har jeg noe å pushe meg selv frem til å gjøre, også kan jeg være glad når jeg har fått det til og gå til sengs med god samvittighet.

Jeg kjenner det at jeg har savnet Korea mens jeg var i Vietnam. Ikke på den samme måten som jeg savner Norge på, men slik at det blir godt og komme tilbake. Mye av det som skjer rundt her har jeg blitt vandt til og det er litt deilig å vite at jeg kjenner disse trakter. I hvert fall litt!

En skadet hund vi så på et av templene i Vietnam
Det jeg også merker etter skoleturen er hvor vanvittig heldig jeg er. Mens vi var i Kambodsja møtte vi mange tiggere, gamle, unge, gjevnaldrene og personer som kunne vært foreldrene våres. Noen av disse møtene sitter for livet, og det forsterker den tolkningen at nordmenn ar ufattelige heldige og rike. Nå skal jeg ikke uttale meg for mye om akkurat det emne, men kun det faktum at jeg og familien min har flyttet til Korea beviser hvor ufattelig mange muligheter vi har. Jeg har bodd i flere forskjellige land, jeg får nå en utenlandsk utdanning og skal kanskje studere på et universitet utenfor Norge, jeg har hjulpet trengende i fattige (ihvert fall fattigere) land og fått oppleve forskjellige kulturer og levemåter. Hvor mange andre har gått gjennom det samme som meg?

Så dette er noe av deg jeg har grublet på etter at jeg kom hjem. I grunnen startet det mye tidligere en dèt, men den turen forsterket tanken en god del.

I tillegg kan jeg informere om at dette er innlegg nr. 100, så det er jo litt halvstort ;) Ikke så veldig i grunn. Jobber meg sakte frem mot et Vietnam-innlegg! Beklager for den lange tiden å vente. Må bare få tak i alle bildene først.

Ha en fortsatt fin dag, og nå begynner helgen snart, så da får dere kose dere med den også!
- Helena

2 kommentarer:

  1. Grattis med over 100 innlegg som har skapt mer enn 100 gledessmil her hjemme!

    Det er varmende å se at verden og perspektivet ditt vokser. At du bryr deg om andre gir glede.

    Stolt av deg!!

    mvh Pappa

    SvarSlett
  2. Takk, takk, pappa! Så utrolig glad for å høre at du er stolt av meg :D

    SvarSlett

Takk for at du vil si din mening! Svarer tilbake så fort jeg kan og alle blir svart :)