Velkommen

Dette er et sted hvor jeg forsikrer mine kjære at jeg fremdeles er i livet og har det strålende bra. Om du verken er en venn eller familiemedlem kan du jo kanskje lære om hvordan det er å leve i en 18-årings hode? ENJOY!

3. apr. 2011

I Vietnam!

Hallo, fjernt og naert!

Beklager om jeg skriver 'daarlig' norsk, men jeg har nemlig en ganske god grunn til det ;) Jeg befinner meg i dette oeeblikk i et hotel i Vietnam og skriver til nettopp dere. Det er hoestferie/vinterferie, saa skolen har arrangert to turer. Jeg valgte aa dra til Vietnam.

Saa naa er jeg da her! Turen er snart over og jeg skulle oenske den varte i flere uker til... Det har vaert en helt utrolig opplevelse og jobbe og vaere med ungdommer med handikapp pga Vietnamkrigen. Det er noe helt spesielt aa vite at jeg hjelper dem og faar dem til aa foele seg spesielle og sett. Livene dems blir bedre bare ved at vi er der og snakker med dem!

I dag har det vaert mye gaaing. Vi gikk rundt paa et travelt marked og shoppet vilt. Her skal det krangles om priser, kvanta og alt mulig rart man kan finne paa i farta. Litt goey er det jo, men veldig varmt og stressende. Vi gaar alle sammen rundt med bagger og kameraer paa magen for aa unngaa at de blir stjaalet. Veldig glad for at ingenting ble stjaalet og at alle er i god behold. :)

Men naa maa jeg nesten gaa, for det er middagstid og etter det blir det enda mer gaaing i markedet. En venninne av meg nekter aa gi opp foer hun faar meg med. Litt sjarmerende, men vil helst ikke. Foettene mine holder paa aa ta selvmord av smerte...

Uansett, snakkes senere!
- Helena

3 kommentarer:

  1. Jeg er så stolt at du bryr deg så mye om andre mennesker og bruker så mye av din fritid til å hjelpe dem. Det er ikke mange som er så omtenksomme!

    Dessuten er det morsomt å høre hvordan du opplever Vietnam. Ettersom jeg aldri har vært der selv, står jeg og tripper etter å lære mer om hva du har opplevd.

    Ta vare på deg selv og bli ikke stjålet...

    fra en glad og litt bekymret pappa

    SvarSlett
  2. Takk, takk :)
    Nå er jeg hjemme igjen og sitter med en kjempe god følelse. Skal lage en film av bildene denne gangen også, så kan jeg kanskje få sendt filen på mail eller i posten ;) Alt gikk bra! Bare neglefilen og en hårstrikk som jeg ikke finner, men, men...

    Håper dere har det bra der nede også!
    Klemz

    SvarSlett
  3. Her bøtter det ned og snøen kryper vekk. Drensledningen ved bålplassen hadde fryst så vannet ville ikke bort. Vannstanden var oppe ved dammen (ble en fin innsjø som strakte seg utover jordet...). Sammen med farfar fikk jeg staket opp røret for is og det fosset ut vann. Huset er reddet ;)

    Ganske snart begynner en liten oppussing av huset. Benedictes rom får en oppshining og rommet ut mot hagen blir endret og det blir balkong fra soverommet vårt ut mot hagen. Jeg håper alt er ferdig til dere kommer til sommeren.

    FF og jeg hadde en fin tur til Alicante der vi koste oss på SPA-hotell og ellers gjorde byen utrygg. Fin borg og gammel arkitektur var det også.

    Koz deg og hils Benedicte

    SvarSlett

Takk for at du vil si din mening! Svarer tilbake så fort jeg kan og alle blir svart :)