Velkommen

Dette er et sted hvor jeg forsikrer mine kjære at jeg fremdeles er i livet og har det strålende bra. Om du verken er en venn eller familiemedlem kan du jo kanskje lære om hvordan det er å leve i en 18-årings hode? ENJOY!

8. feb. 2011

BREAK!

Nå må jeg bare få kjølt ned hodet litt...
"Show me your teeth" - Lady Gaga
La oss angripe det sammen!

Alt går i ett. Nye ting, planlegging, lekser, prøver, fremføringer, og andre herlige problemer. Men jeg skal i det minste være positiv og tenke på det heller som en utfordring! Jeg tror mamma en gang fortalte meg at da hun gikk på videregående (eller gymnaset, husker ikke helt nøyaktig)  så hadde hun noen av de travleste tidene i livet hennes. Etter det har hun aldri hatt det så travelt, sier hun. Før trodde jeg det vel ganske halvveis, men nå tror jeg henne fullt ut. Jeg er med på det meste, nesten alle dagene mine er fullspekket med aktiviteter etter skolen samt i pauser, helgene er stappet med ting og gjøre og midt oppi dette skal jeg klare å leve livet mitt?

Om jeg hadde fortalt dette til meg selv for noen år siden hadde jeg nok blitt temmelig nervøs og flippet ut. Litt småhysterisk også sikkert. Nå derimot har jeg nesten en liten ro over meg. Tankene mine svirrer ikke alltid like mye rundt og jeg nyter det faktisk litt. For, når jeg tenker meg om så gjør jeg akkurat det jeg vil; leve livet. Om det er å ha det stress og river håret ut av og til, så so be it! Senere er det forbi og livet mitt er annerledes, så da må jeg leve det på en annen måte.

 Jeg kan ikke annet enn å være litt glad. Man skulle tro at en bunke med stress kan ta knekken på en (og jeg skal ikke lyve, det har det noen ganger...), men akkurat nå så er det litt deilig å føle at det skjer noe! Jeg gjør noe med livet mitt og jeg får noe ut av det! Ah, får en herlig følelse.

Men da stikker jeg tilbake til leksene. Snakkes!
- Helena

2 kommentarer:

  1. Heisann -du har kommet med på karusellen! Nyt det så lenge du føler at du styrer farten selv. Kanskje fløytespillet hjelper på balansen?
    Men, brrrrrr . det er fælt å komme på etterskudd....
    HU stressulfa

    SvarSlett
  2. Joda, jeg prøver nå å nyte det så lenge jeg kan! :) Spillingen hjelper masse. Får bruktden kreative delen av hjernen min litt. Herlig!

    Etterskudd er ikke morsomt. Det kan jeg skriveunder på! Ikke gøy å sitte i ferier å lese tonner med bøker og notater..

    Klemz

    SvarSlett

Takk for at du vil si din mening! Svarer tilbake så fort jeg kan og alle blir svart :)