Velkommen

Dette er et sted hvor jeg forsikrer mine kjære at jeg fremdeles er i livet og har det strålende bra. Om du verken er en venn eller familiemedlem kan du jo kanskje lære om hvordan det er å leve i en 18-årings hode? ENJOY!

21. feb. 2011

LÆRER HELENA (?)

Dette føles merkelig, men jo, jeg har blitt engelsk lærer!

Det har seg slik at nabo skolen våres, en koreansk barneskole, har spurt vår skole om det var noen som ville være interessert i å lære syvende klasssinger engelsk. Jeg sier jo sjeldent nei til en ny mulighet, så hvorfor ikke?

I dag hadde vi altså vår første time. Det var vel mer en slags introduksjon. Vi hadde noen koreanske lærere som var med oss, så vi ble introdusert for leker, hvor ting er, og hva vi kan gjøre. Det var utrolig merkelig! Være i stand til å snakke engelsk med noen som nesten ikke har den fineste anelse om hva du sier. Jeg tror de bare nikker og sier ja til alt jeg sier, egentlig er de et helt annet sted og baksnakker meg på koreansk. Nei da, de er så snille så!

Dagen i dag ble det litt spill og lek! Jeg ble utdelt en liten variasjon av Ludo. Koreanske ord, engelske setninger. Sett i gang, oversett og si! Den siste gruppen var ganske søt da. De insisterte på at jeg også skulle være med, men jeg kan jo ikke lese dagene eller fag på koreansk! Så da fikk jeg hjelp av dem. Kjempe koselig :) Så kom de så langt at de landet på en plass som het "FREE CANDY". Først trodde jeg det var en slags kode for noe, men neida, i hjørnet bak lærerens pult var en diger pose med godteri!


Alt i alt hadde jeg en skikkelig fin dag! Helt uvandt, men kjempe flott :D Håper dere også hadde en fin dag i dag. *Bilde kommer kanskje senere, har ikke fått tilsendt enda...*
- Helena

3 kommentarer:

  1. How do you do?
    -Du er sannelig ikke skvetten! Hvis du tenker på en karriere den veien, anbefaler jeg f.eks. Finland. Der har lærerne godt betalt og høy status. Om Free Candy... har du hørt om TANSTAAFL? Det står for There Are No such Things As A Free Lunsch! Så de må nok lære litt først....

    SvarSlett
  2. Hei

    Er det ikke rart å kunne noe som ikke andre kan? Å være forskjellig fra de som lever i et annet land, hvor du skjønner engelsk så mye bedre enn dem? Da vet du hvor spesiell du er? Er det ikke rart og fint at du kan noe som ikke andre kan??

    SvarSlett
  3. Det er jo selvfølgelig veldig morsomt, men også veldig merkelig. For det er en liten forandring fra hva jeg er vandt til... Men heldigvis til det bedre! Nå kan jeg jo faktisk videreføre min kunnskap til dem! Gleder meg til neste mandag! Da blir det ny runde ;)

    SvarSlett

Takk for at du vil si din mening! Svarer tilbake så fort jeg kan og alle blir svart :)