Velkommen

Dette er et sted hvor jeg forsikrer mine kjære at jeg fremdeles er i livet og har det strålende bra. Om du verken er en venn eller familiemedlem kan du jo kanskje lære om hvordan det er å leve i en 18-årings hode? ENJOY!

28. nov. 2010

HADE HELG

Da var enda en travel men koselig helg over...
Har ikke så mye å komme med i dag. Jeg har for det meste jobbet ganske ineffektivt i dag, men i de siste timene av kvelden ble brukt til å se på virkelig norsk svart komedie.

En ting jeg har lagt merke til etter at jeg kom hit er at hjernen min har gått i surr. Jeg kan høre på en samtale eller snakke, og når jeg tenker gjennom hva som ble sagt popper et spørsmål opp i hodet mitt; Hvilket språk var dette på igjen?

Jeg kan ha en lang og interessant samtale med en person også blir jeg plutselig usikker på hvilket språk jeg skal svare på. Var det svensk, engelsk eller norsk? Så er det et lite sekund av pinlighet, latter og forvirring før jeg henter meg inn igjen. Bare en liten komplikasjon som jeg ikke hadde forventet meg.

Får håpe dere også hadde en fin helg og får en enda bedre uke foran dere :)

4 kommentarer:

  1. Hei Helena

    Jeg hadde store problemer med å huske ting fra skolen den første tiden jeg bodde i California. All undervisning og lærestoff var på engelsk. Jeg leste og skjønte hva som stod i bøkene, men det sank ikke inn.

    Etterhvert skjønte jeg problemet. Det var som hjernen var delt i to. Den norske delen hadde ikke bearbeidet det jeg hadde lært på engelsk. Det var først da jeg mer eller mindre bare tenkte på engelsk at jeg klarte det. Jeg måtte altså koble om til engelsk inne knollen and ask myself what I'd learned. Then all came back and I could continue my studies. Corny..;-) pappa

    SvarSlett
  2. Ja, heldigvis er det ikke så veldig stort problem med huskingen, men heller det at når jeg tenker over hva jeg har lært og holder på å fordøye, at noen DA snakker til meg, da blir det surr. For da tenker jeg på norsk, hva jeg lærte på engelsk også hører jeg hva noen sier (hvor hjernen KANSKJE har oversatt til norsk, for det er slik jeg hører det) også blir jeg usikker på hvordan jeg skal svare... Men det er jo også morsomt :)

    It's all in the head, and still it feels so big!

    SvarSlett
  3. Hadde det litt sånn i Cannes siste gangen...med fransk omkring, engelsk og norsk i kjapt tempo--HU

    SvarSlett
  4. Kan jeg gjette hvem som kom med den kommentaren? Huhu :D Jo, du får det nå kanskje litt vanskeligere med alle sammen like flytende og enda mer i hodet. Huff, hadde verden bare hatt ett språk! (Men tenk hvor kjedelig DET hadde blitt da...)

    SvarSlett

Takk for at du vil si din mening! Svarer tilbake så fort jeg kan og alle blir svart :)