Velkommen

Dette er et sted hvor jeg forsikrer mine kjære at jeg fremdeles er i livet og har det strålende bra. Om du verken er en venn eller familiemedlem kan du jo kanskje lære om hvordan det er å leve i en 18-årings hode? ENJOY!

13. jan. 2011

BEKLAGER!

Huff, nå føler jeg meg skikkelig slem…
Jeg glemte jo å fortelle at pappa var på besøk! Det var utrolig koselig, helt uforglemmelig (helt sant! Hadde bare glemt at det var i juleferien. Hadde følelsen av at det var før. ), og jeg er kjempe glad for at han tok seg tid og krefter til å reise den lange veien fra Norge til Korea. Det vare beviser hvor mye foreldre kan gjøre for barna sine :) Takk, pappa.

Så da kan jeg fortsette med bildefremvisningen:
DSC08277
Gruppebildet av en glad familie
DSC08280
På kvelden den første dagen dro vi til Shinsagea og så på kino; “The Tourist”
DSC08282
Dagen etter dro vi til Guche markedet og fikk oss tegnet. Litt merkelig syn disse koreanerne kan ha på oss. Bare beviser kulturforskjellen! Tross alt, for dem er det ikke like lett å bedømme alder, slik som vi sliter med å bedømme dems alder.
IMG_3212
En liten vannforestilling på et Lotte senter på Nampo-dong. Veldig artig. Med musikk og greier :) Kan hende dere ser at det er stjerneformer inne i den innerste sirkelen? Mange forsjellige måter de lekte ed det vannet på.
IMG_3192
Et fantastisk bilde av meg og Benedicte på subwayen hjem fra Guche markedet. Jeg liker det koreanske systemet mye bedre enn norske NSB…
DSC08285
JULEGAVER! Den store flinke nissen hadde tatt med seg masse fine gaver fra Norge. Der var blant annet et Nemi blad (jeg er høyst avhengig av en liten dose Nemi i ny og ne), mange lydbøker, tegneblokk og fettpenner til Benedicte. I tillegg så fikk vi fine smykker begge to.
DSC08287
Her kan dere se en utrolig god kransekake som Oldemor bakte til oss. Rundt halvparten ble spist opp i løpet av 30 minutter ;) Hun er bare en så utrolig god kokkerinne!

IMG_3215
Neglene til meg og Benedicte etter at vi hadde vært på manikyr. Den dagen dro vi på en Jump forestilling som var bare helt fantastisk stilig! Ble dratt opp på scenen, noe som var mindre lite-flaut, men totalt så satt vi igjen med en sinnsykt god følelse i magen, en plakat signert av alle i showet og en bok om forestillingens historie. Kvelden feiret vi med å spise på T.G.I. Friday’s. Nam, nam!

Så nå tror jeg at jeg har fått skvist inn hva min ferie har innebørt, så håper dere er fornøyd! Med tiden blir jeg kanskje en bedre blogger og kan komme med litt artige fortellinger derfra også, for de er det ingen mangel på!
Men da stikker jeg tilbake til fysikken min.
Forresten, på eksamnene så gikk det sånn passe greit. Kunne gått bedre, men definitivt mye verre. Så jeg burde vel være fornøyd? Likevel er jeg det ikke heeelt. Vet ikke helt hvorfor enda…
Da snakkes vi en annen gang, heidå!
- Helena

3 kommentarer:

  1. Hei Helena

    Så kjempefint at du husket det da ;-)
    Det var utrolig deilig å treffe dere igjen og få innblikk i livet der dere er. Dere er jo så alt for langt borte, men det må vi bli vant til...

    Jeg likte så godt den lille julaften vår, uten stress og mas, men veldig koselig der vi boltres oss på rommet.

    Tusen takk for bildene og de gode minnene som jeg har lagret dypt i hjertet.

    SvarSlett
  2. sååå utrolig koselig innlegg! :) fine bilder! :D:D

    sv; tusen takk for kommentar! :D Ønsker deg en fin kveld! ^^

    SvarSlett
  3. Pappa: Husket det gjorde jeg selvfølgelig! Bare litt sent... Ingen årsak! Syntes det var den beste julegaven noensinne :)

    Irlin: Tusen takk, Irlin! Og værsågod ;)

    SvarSlett

Takk for at du vil si din mening! Svarer tilbake så fort jeg kan og alle blir svart :)