Velkommen

Dette er et sted hvor jeg forsikrer mine kjære at jeg fremdeles er i livet og har det strålende bra. Om du verken er en venn eller familiemedlem kan du jo kanskje lære om hvordan det er å leve i en 18-årings hode? ENJOY!

12. jan. 2012

Livet for tiden

Hallo!

Jeg har egentlig ikke så veldig mye vettugt å si akkurat nå. Hodet mitt er litt borte og engelsken har tatt over godt i det siste kjenner jeg. Det er godt over midnatt og jeg sitter som vanlig med rolig musikk, vinduet oppe og varme klær. I kveld skal det skrives essay.

Engelske essay er som plagsomme artikler.
Jeg har aldri likt å skrive artikler. Aldri vært god på det, bortsett fra én gang hvor jeg fikk bruke hele påskeferien på selvvalgt tema, og det ble kornsirkler og det uomjordiske. Det var min første og kanskje siste topkarakter jeg fikk i norsk artikkelskriving. Lærerinnen var ganske søt i kommentaren. Det stod noe sånt som: "Veldig bra skrevet, men jeg tror nok ikke det vil komme alternativer om unaturlige emner på eksamen." Heldig for meg kom jeg ikke opp i norsk. Hvert fall ikke på ungdomsskolen.

Her i Korea er det essay på essay. Rene forelskelsen.
Det er et lite mareritt. Jeg liker det ikke, men jeg begynner å få mer tak på det. Den jeg holder på med for tiden er i forbindelse med TOK (Theory of Knowledge, Teorien om Kunnskap) faget mitt hvor man kan summere klassen opp til: Ingenting er virkelig fordi vi kan ikke bevise det. Du kan tenke deg hvordan det er å skrive et 5 siders essay om noe man ikke kan bevise.
Men det er da en luke i oppgaven. For dette er ikke et vanlig essay. Her er det ikke en teori vi skal teste eller en mening vi skal begrunne. Her skal vi undersøke, spørre og komme nærmere, men ikke til noen konklusjon.

Grunnen til at jeg skriver her og ikke på Word dokumentet som ligget fint og klart bak web-leseren min er at jeg har helt hjerneblokkade. Jeg har ideer, men jeg får ikke helt tak i dem. Jeg snakker om vokabulæret og hvordan det kan hindre hva vi vet, så det passer egentlig ganske godt. Kanskje jeg kan bruke det som et av eksemplene mine?
Se, nå kommer jeg meg noe sted!
For det er sånn jeg klarer å få den i gang igjen, snakke. Nå snakker jeg nå riktig nok ikke, men stemmen inne i hodet mitt leser så fint opp det jeg skriver, så det er bedre enn ingenting.

Nå har jeg fått plottet ned ting både her og der, så da tenker jeg det er tid for sengen.

Vi snakkes senere!

2 kommentarer:

Takk for at du vil si din mening! Svarer tilbake så fort jeg kan og alle blir svart :)