Velkommen

Dette er et sted hvor jeg forsikrer mine kjære at jeg fremdeles er i livet og har det strålende bra. Om du verken er en venn eller familiemedlem kan du jo kanskje lære om hvordan det er å leve i en 18-årings hode? ENJOY!

22. jan. 2012

Pengene flyter, men hvor går de?

I dag er dagen for research!
Holder på å lete etter en artikkel jeg kan bruke til å kommentere om økonomien i verden. Loggen fylles opp med The Economist, New York Times, Financial Times, CNN, BBC, og generelt alt hva Google hjelper meg med å finne. Det jeg leser for øyeblikket er fra The Economist og handler om intekts ugjevnhet i Amerika. Norge kom faktisk opp i en tidligere artikkel som diskuterte hva gjevnheten i Europa skyltes. Da kom Norge og Danmark opp som de med gjevnest inntekt, noe som er ganske morsomt. Men det artikkelen konkluderte med var at det ikke var forskjeller i skatten som avgjorde fordelingen, men det faktum at i noen deler av Europa tjener de rett og slett likere verdier.

Alle snakker om hvordan det er så ugjevnt i Amerika og at den 1% tar alt for mye. Jeg vet ikke helt hva jeg skal tenke. På en side gir det mening at de rike skal få lov til å være rike, de har tross alt jobbet for å få de pengene, men samtidig er det noen som aldri har fått anledning til å komme seg opp og tjene penger. Det er ikke lett å sammenlikne siden ingen har det samme grunnlaget.

Occupy Wall Street tar ikke opp like mye av media lenger, men det er nok ikke over enda. Det blir interresant å se hvordan det utvikler seg, hvilken del av menneskene vinner. Grådigheten eller moralen?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du vil si din mening! Svarer tilbake så fort jeg kan og alle blir svart :)