Velkommen

Dette er et sted hvor jeg forsikrer mine kjære at jeg fremdeles er i livet og har det strålende bra. Om du verken er en venn eller familiemedlem kan du jo kanskje lære om hvordan det er å leve i en 18-årings hode? ENJOY!

17. aug. 2010

Bra jobba, Helena!

Heisann!

Nå er jeg virkelig fornøyd med meg selv :) I går var jeg med mamma og søsteren min og fikk fikset medlemskap på et gymstudio. Jobben til stefaren min betaler for det, noe jeg er veldig glad for. Det virker nemlig veldig dyrt.. Det var helt utrolig der! Først skjønte vi ikke helt hvor garderobene var, men mamma sjekket litt rundt og fant ut at 'Ladies Sauna' kanskje kunne være noe? Og det var det visst! Det var orden på skap, sko, klær. Helt nederst var det steder man kunne dusje sittende og stående, boblebad med alt fra 43 til 19 grader!

Det er ikke meg, men hadde vært fint :)
Jeg jogget/løp i ca 40 minutter, så jeg er ganske fornøyd :) Etter det løftet jeg sånne mini-vekter. De veier vel maks 2 kg, men for svake meg er det nok. Fikk strukket litt på ryggen min også! Det var ufattelig deilig. Jeg er helt sikker på at den planlegger noen vanvittige mordplaner mot meg...

Etter at vi hadde trent tok vi oss en tur i dusjområdet. Det som jeg syns var veldig merkelig var at ingen egentlig brydde seg med å gå med håndklær. For meg er det så utrolig flaut, men etterhvert var det ikke noe å tenke over. Når alle andre gjør det, og ingen bryr seg, er det helt greit. Det var fortsatt merkelig. Siden puberteten pleier jeg vanligvis ikke å vise kroppen min for andre, selv ikke moren min. Det hjelper jo heller ikke når jentene på skolen dusjer i undertøy etter gymmen. Føles ikke riktig å dusje naken da.. Det føles i hvert fall veldig ubekvemt og rart.

Beklager, norske elever, men jeg kan ikke annet enn å kose meg. Jeg vet at skolen starter (for de fleste) i morgen (onsdag), men for meg er det ikke helt det samme. Her i Korea starter nemlig skolen den 23! På mandag :) Faktisk skulle jeg ønske at den startet snart, for da kan jeg møte nye folk og skaffe meg venner! Begynner å bli ganske rastløs her. Ser mange andre koreanere (og sikkert kinesere og japanere) som går i grupper til stranden, på butikker osv. Vil finne på noe med noen andre enn familien! Men må tenke litt mer positivt; det er ikke lenge igjen. Bare 1.. 2.. 3.. 4.. SEKS dager igjen!
@radstock.org

Men jeg skal til skolen min i morgen likevel. For jeg skal begynne på High School og da må jeg velge hvilke fag jeg vil ta. Kan velge mellom Engelsk (vanlig eller fordypning), Koreansk (var ikke anbefalt for meg, rart...), Spansk, Norsk (selvstudie), historie, økonomi, physikk, biologi, kjemi, musikk, kunst, og det tror jeg var alle. Så blant disse må jeg da velge tre fag som jeg tar furdypning i, og tre andre fag som da blir 'vanlige'. Ikke det at jeg vet hva vanlig er her borte, men. Så for å få litt hjelp til å vite hva jeg vil med livet mitt (litt dramatisk?) har jeg et møte med en rådgiver i morgen! Bare fordi det er kult; han er fra Australia.

En ting til som er utrolig stilig! På skolen vår er det kantine og sjefen over det kjøkkenet jobbet tildligere på et femstjerners hotell! Hurra :) Forestill deg den gode middagen (blir jo det i stedet for lunsj) hver dag nesten hver dag i to år! Kan ikke vente! Munnen min sikler bare jeg tenker på det ...

Forresten! Mens jeg var hos en venn sin blogg (halvorslindberg.blogg.no), fant jeg en video som var utrolig morsom! Så fant jeg noen andre av den samme fyren og her den jeg likte best :) Kos dere!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du vil si din mening! Svarer tilbake så fort jeg kan og alle blir svart :)