Velkommen

Dette er et sted hvor jeg forsikrer mine kjære at jeg fremdeles er i livet og har det strålende bra. Om du verken er en venn eller familiemedlem kan du jo kanskje lære om hvordan det er å leve i en 18-årings hode? ENJOY!

18. aug. 2010

Nytt og spennende

Hallo!

Denne gangen skal jeg prøve å holde det kort og enkelt. I dag skulle vi på et møte med IB koordinatoren. Han hjalp oss med å bestemme hva slags  fag vi skulle ta. For min del endte det med Engelsk, Norsk og fysikk på høyt nivå, og kjemi, økonomi og matte på standar. Fant også ut at det er rundt fire koreanere i klassen min, noe hollendere, tyskere, russere og noen til som jeg ikke fikk med meg. Tilsammen på hele trinnet mitt er vi kun 13 stykker! Det er halvparten av den tidligere klassen min!
Store fotballbanen
Her skal jeg sitte inne å slite.
En av de to basketball-banene

Skolen er bare helt fantastisk. Så utrolig mye bedre enn det Norge hittil klarer å hoste opp. Kommunen bygde faktisk skolen før de visste hvilken skole som skulle få den. Det ble da en konkurranse hvor skolen min vant! Den er enda ikke helt ferdig, men det er bare småting som gjenstår så jeg bryr meg ikke. Uheldigvis forsvant pengene før de kunne planlegge et svømmebasseng... Men det jeg ikke helt skjønner er hvorfor de har to basketball-baner og en kjempestor kunstgressbane. Må være for amerikanskfotball eller noe sånt?
Lekeplass!

Denne skolen er da så stor at de har alt fra barnehage til High School her. Man skulle tro at det blir mange mennesker på ett sted, men tomten er faktisk ganske stor! De sier at de små skal være separerte fra de litt større, så jeg satser på at jeg slipper å ha noen små gnagere rundt beina hele tiden :) Men på veien til bilen så jeg noe morsomt! En lekeplass! Det var i hvert fall et lite lekestativ. Kanskje jeg kan kose meg litt etter skolen? Bare tuller, men det er kanskje litt naturlig når det er små unger der også?
Busan International Foreign School, no sence!

Ovenfor hovedinngangen står det Busan International Foreign School. Det gir ikke mening! Internasjonal Utenlandsk skole? Vel, jeg kan trøste meg med at det var kommunen som bestemte navnet og ikke selve skolen. Over står det jo selvfølgelig det samme kun på koreansk. Jeg lurer litt på hvordan setningsoppbyggingen er på koreansk...  Kanskje noen av de i klassen min kan lære meg?


Og så går vi hit, eller ikke..
Et lite skilt som skal hjelpe oss å finne vegen. Eneste problemet er at de peker i feil retning.. Takk.

Så går vi rundt om en enebærbusk...
Og igjen, det er mange trær her. Rundt hele skolen var det mange planter. Ved siden av var det faktisk en plantasje også! Flinke Koreanere :)






Snakkes i morgen!

2 kommentarer:

  1. Hei Helena, saa fint at du blogger saa vi kan holde kontakten. Jeg sender blogg linken til Finn...kan jo vaere god Norsk trening for ham ;-)

    SvarSlett
  2. Hei!
    Da får jeg holde norsken min oppe og ikke skrive masse tullefeil ;) Håper dere har det fint i England!

    SvarSlett

Takk for at du vil si din mening! Svarer tilbake så fort jeg kan og alle blir svart :)