Velkommen

Dette er et sted hvor jeg forsikrer mine kjære at jeg fremdeles er i livet og har det strålende bra. Om du verken er en venn eller familiemedlem kan du jo kanskje lære om hvordan det er å leve i en 18-årings hode? ENJOY!

15. aug. 2010

God mat og koselige mennesker

Hallo, godtfolk!

I dag har vært en fin dag. Regnet har pøst ned, men vi holdt humøret oppe. I dag skal dere få litt mer bilder :) Jeg har nemlig vært ute på restaurant og spist ekte koreansk mat. Jeg og familien min møtte en del av de andre som kommer fra Norge, og det var velidg hyggelig! Deilig å få snakket norsk med noen andre enn kun familin. De var alle sammen veldig velkomne og vi hilste på hver og en. Det var noen amdre som også var ganske nye her. De hadde kun vært her i en måned. Så utrolig deilig å tenke på at vi ikke var de eneste som føler oss fremmed :)

Men på veien til måtte vi kjøre, og da ser man jo ganske mange skilt. Alle på koreansk. Nå kan dere se hva jeg må slite meg gjennom for å prøve å forstå. Jeg kan faktisk skrive exit på koreansk :) Google Translate kunne ikke hjelpe meg med å kopiere nå (det var ikke oversatt rikig), men jeg vet i hvert fall hvordan man skriver noe på koreansk!

(Trykk på bildene for å se dem tydeligere. Husk å trykke på tilbake-pilen og ikke x ut siden :) Gjort samme feilen selv.)











Man kan jo forestille seg hva det står, men det er litt kul skrivemåte.















Her er da en lyskryss-stolpe. Vet ikke helt hva det heter, men den ble satt veldig lite hensyn til av beboerne.











Dette er en liten ovn som er i midten av bordet. Under middagen legger vi på med kjøtt og masse annet som vi vil grille og tar det av med spisepinner når vi vil ha det. Ganske smart, i grunn.

 









Slik ser det da ut med all maten. Det var utrolig godt, alt sammen! Kjøttet var deilig marinert og sausene var krydret og gode. Men en ting jeg lærte var at man burde spise risen med skje. Dét visste jeg ikke om. Har alltid trodd man gjorde det med spisepinner. Men dette må jeg bare venne meg til :)











Dette var skolen som vi spiste fra. (Jeg spiste litt fra overalt. Der kunne man bestemme selv hvordan man ville spise). På skålen ser dere et par med gullspisepinner og en skje på siden. Dette var det bestikket vi fikk :)











Når vi var ferdig med å spise kom servitrisen og tok ovnen med hendene og bærte den bort! Da ble det straks mye kjøligere.











På hjemveien kjørte vi forbi en veldig fin bro. Vi kjørte så det var litt vanskelig å ta bilde av den, men jeg syns det ble litt stilig. Den var faktisk mye lengre enn det jeg hadde trodd.

Ha en fortsatt fin dag :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du vil si din mening! Svarer tilbake så fort jeg kan og alle blir svart :)