Velkommen

Dette er et sted hvor jeg forsikrer mine kjære at jeg fremdeles er i livet og har det strålende bra. Om du verken er en venn eller familiemedlem kan du jo kanskje lære om hvordan det er å leve i en 18-årings hode? ENJOY!

13. aug. 2010

Korea, her er jeg!

Hei!
Flyturen var veldig lang. Jeg er virkelig glad for at jeg ikke skal tilbake på en stund. Først dro vi til Frankfürt i Tyskland. Den flyplassen var virkelig et kaos. De hadde mange skilter og oversetting til engelsk, det skal de ha, men de var helt uten mening! Det var to-tre skilt som pekte i to forskjellige retninger, men det sto det samme! Men heldigvis har jeg to foreldre som har reist en del fra før og sammen klarte vi alle å komme oss til neste fly som dro til Kina. Og som dere vet er det ganske langt unna, så jeg er utrolig glad for at setene var bedre på det andre ann det første flyet. Der var det også en liten TV bak hver nakkestøtte så alle sammen kunne se på hva de ville. Man kunne velge mellom hundrevis av filmer! Jeg så starten på en god del filmer, men av en eller annen grunn orket jeg aldri å se en hel film.

Uansett! Nå er jeg her og det er helt fantastisk. Alle er veldig høflige og man skal bukke til de fleste. Det er regler for hvor dypt man skal bukke og for hvem. Det er nok bare en tilvenningssak, jeg skal få taket på det en dag.
Det var veldig merkelig å våkne opp på et annet sted enn hjemme og tenke; "Nei, du er ikke på ferie. Dette er ditt hjem. Her skal du våkne opp hver morgen i tre år." Den tanken er fortsatt veldig merkelig. Jeg har på følelsen av at jeg er på en litt underlig ferie. Det blir vel sikkert litt annerledes når skolen starter og jeg får skaffet meg en skikkelig 'vanlig' hverdag. Men i dag tidlig så jeg noe veldig merkelig og pent!

















Det var morgentåke! Vi bor jo i en høy blokk og jeg kunne se tåken over hele byen, og hvor den stoppet. Det var veldig behagelig å se på. Vi har aircondition og jeg har enda ikke helt fått taket på det. Derfor er det litt unormalt kaldt på soverommet mitt. Derfor, da jeg åpnet vinduet mitt fikk jeg en stor hetebølge midt i fleisen! Jeg er virkelig ikke vandt til at det er rundt tretti grader i luften til vanlig. Det er så deilig her :) Det kommer til å bli skikkelig vanskelig å gjøre lekser når det flotte syden-været stråler foran pulten min...

Men nå er det tid for å legge seg. Tiden her er helt forskjellig og jeg er absolutt ikke trøtt, men jeg må bare tvinge kroppen til å slappe av. Det er faktisk 8 timer forskjell fra Norge. Føles nesten som en halv dag. God natt, folkens!

2 kommentarer:

  1. Ah, har blitt lei ting på fly mange ganger før! Er bare så mange ganger du kan se den ene bra filmen som går xD
    jetlag er koselig! Du klarer nok tilpasse deg til slutt :P

    SvarSlett
  2. Takk, takk, Finnemann :) Jetlag er IKKE koselig -.- En virkelig plage! Men jeg håper da virkelig den går over til slutt! De sier det tar ca en dag pr. times forskjell. Så kanskje om en uke?

    SvarSlett

Takk for at du vil si din mening! Svarer tilbake så fort jeg kan og alle blir svart :)