Velkommen

Dette er et sted hvor jeg forsikrer mine kjære at jeg fremdeles er i livet og har det strålende bra. Om du verken er en venn eller familiemedlem kan du jo kanskje lære om hvordan det er å leve i en 18-årings hode? ENJOY!

14. aug. 2010

Stor og god nyhet!

Hallo, alle sammen!

Det var en ting som skjedde i går som jeg må fortelle dere. Vi er jo ikke kjent i byen, så når vi skal til noe sted må vi jo vimse litt rundt. Så tenkte vi å sjekke ut noen kjøpesentere! Det skulle vise seg å være vanskeligere enn det høres ut som. Bilen kjørte langt og lengre enn langt, men noe kjøpesenter var ikke noe å finne. I hvert fall ikke det vi ville inn på. Vi fant mye annet rart! Men så, når alle har gitt opp håpet og bilen har snuten hjemover, da får vi øye på et kjempe stort skilt. Vi sirklet oss innpå og tilslutt fant vi et parkeringshus. Da vi så kom inn i dette bygget var jeg i himmelen. Jeg befant med da i verdens største kjøpesenter! (Shinsengae Centumcity Department Store) Det var bygget slik at noe var åpent, men du følte det ikke som om hele bygget kunne ramle i hodet på deg. Det var faktisk ganske behagelig. Jeg var innom mange butikker. Og vet dere hva? Det var en hel etasje full av kun sminke! Det virket egentlig som om jeg var på en veldig stor Tax-Free-butikk. Det var utrolig mye stilig der. En etasje kun for pene dameklær og mye rart. Nei, dette må bare besøkes!

Men mens vi var der fikk vi en bunke med mange lapper i. De fikk vi fordi vi var utlendinger. Ganske lett å se på oss, for å si det sånn...
Det var tilbudslapper som vi kunne bruke i de forskjellige butikkene. Rett før noen av butikkene stengte (de forskjellige avdelingene stengte på forskjellige tider) tenkte vi å bruke noen av dem. Det var i hvert fall én som virket veldig fristende. Om man hadde kjøpt noe så kunne man bytte lappen mot en veske! Jeg grep sjansen og måtte ta rulletrappene opp til åttende etasje. Jeg er enda ikke helt vandt med å ha koreanere rundt meg hele tiden, så jeg var litt sjenert mens jeg sto å ventet i kø. Etter at jeg hadde fått vesken og var på meg til å snu meg, hører jeg damen prøver å fortenge latteren sin. Da blir jo jeg enda mer flau! Jeg skjønner ingenting og spør stefaren min. Også forteller han at hun lo fordi hun var flau! Men jeg var jo også flau.. Så kom jeg til å tenke på at det var ikke så veldig mange andre utlendinger der. Faktisk hadde jeg bare sett én annen person som ikke var asiater. Det er litt morsomt :)






















Jeg slenger med et bilde av vesken som jeg fikk. Syns det var ganske stilig! Med en liten plastikkplate i bunn slik at den føles litt større. Den kan jeg stappe masse godsaker oppi og kose meg med på stranden :)

Men nå er det tid for kvelden, så da sier jeg; God natt!

1 kommentar:

  1. flott å vite at du har det bra i korea! skjønner at det er vanskelig å være nordmann med så mange asiatere rundt seg! men en ting skal jeg love deg, du blir vant til det!! det er ikke så mange SØR koreanere i Norge heller veitdu, så jeg kan nok sette meg litt inn i hvordan det er! klem L (:

    SvarSlett

Takk for at du vil si din mening! Svarer tilbake så fort jeg kan og alle blir svart :)